OSMANCIK GÜNDEM

Takvim
Saat

Kaymakam Alkan D-100 karayolunda broşür dağıtıp sürücüleri uyardı

Çorum Osmancık Kaymakamı Hakan Alkan İstanbul-Samsun D-100 Karayolu’nda bayram için artırılan dronla havadan yapılan trafik denetimleri kapsamında yapılan Karnemi ''Dolduruyorum Trafiğe Güvenle Çıkıyorum'' uygulamasına eşlik ederek, uygulama noktas

Çorum Osmancık  Kaymakamı Hakan Alkan  İstanbul-Samsun D-100 Karayolu’nda bayram için artırılan dronla havadan yapılan trafik denetimleri kapsamında yapılan Karnemi ''Dolduruyorum Trafiğe Güvenle Çıkıyorum'' uygulamasına eşlik ederek, uygulama noktası ve yaşam tüneli önünde trafik denetimlerinde broşür dağıtarak sürücüleri dikkatli olmaları yönünde uyardı.

HABER:Mustafa ULUSOY
İçişleri Bakanlığı tarafından bayram yoğunluğu nedeniyle yurt genelinde artırılan trafik denetimlerinde mülki amirler trafik uygulama ve çalışmalarda kolluk birimlerine eşlik ediyor. Bakanlık tarafından 9 günlük bayram tatili nedeniyle başlatılan “Karnemi Dolduruyorum Trafiğe Güvenle Çıkıyorum Uygulamasında”  Osmancık Kaymakamı Hakan Alkan, Osmancık İlçe Emniyet Müdürü Bahadır Vurgun ile Osmancık Bölge trafik denetleme İstasyon Amiri V. Komiser  Ali Arık güvenlik ve trafik birimlerine eşlik etti.

İlçenin İstanbul Samsun D-100 karayolu ilçe girişinde bulunan uygulama noktasına gelen Kaymakam Alkan bizzat katıldıkları uygulama hakkında bilgi aldı.

Uygulama noktasında durdurulan araçların sürücülerine ve yolculara hayırlı yolcuklar dileyen ve bayramlarını kutlayan Kaymakam Alkan, trafik kurallarına uymaları için sürücülere tavsiyelerde bulundu. Özellikle emniyet kemerinin takılı olması ve araç kullanırken cep telefonu ile konuşulmaması gerektiğini söyleyen Kaymakam Alkan, uygulama kapsamında araç içinde bulunan çocuklara ‘trafik karnesi’ ve ‘kırmızı düdük’ verdi. Çocuklara babalarının ya da araç kullanan kişi için karnenin doldurularak verilen adrese gönderildiği takdirde  100 bisiklet için çekilişe katılabileceklerini söyledi.

Kaymakam Alkan ayrıca sürücülere broşür dağıtarak trafik ve can güvenliği için kurallara uyulması tavsiyelerinde bulundu.

Uygulamanın ardından gazetecilere açıklama yapan Kaymakam Alkan “İçişleri Bakanlığımızın genel anlamda Türkiye’nin her tarafında trafik tedbirleri ve trafik farkındalığı ile ilgili yürüttüğü yoğun çalışmalara bayram münasebetiyle daha da büyük bir ivme kazandırdı. Bu anlamda D-100 Karayolunun ilçe sınırlar içinden geçtiği ve trafik yoğunluğunun en yüksek olduğu ilçelerden birisi. İçişleri Bakanlığımızın talimatları doğrultusunda bugün kolluk birim amirleri, kaymakamlar, valiler, ilçe emniyet müdürleri, ilçe jandarma komutanları sahada yapılan trafik denetlemeleri ve uygulamalarına nezaret etmek ve personelin denetimini sağlamak, hem de bu uygulamaların sağlıklı ve sonuca varır şekilde yapılabilmesi için yerinde görmek adına sahada olmaları isteniyor. Önümüzde burada ilçe sınırları içerisinde uygulama noktamızda yapılmakta olan trafik denetleme hizmetlerini yerinde görmek için kolluk görevlilerimize eşlik ediyoruz. Neler yapıyoruz? Öncelikle yolcularımıza hayırlı yolculuklar diliyoruz. Bayramlarını kutluyoruz. Trafik güvenliği noktasında kendilerine bir takım hatırlatmalarda bulunuyoruz. Özellikle emniyet kemeri ve cep telefonu kullanımı noktasında hassasiyet göstermelerini istiyoruz. Kendilerine daha önce başlatmış olduğumuz kampanyalar için hazırladığımız el broşürlerini dağıtıyoruz'' şeklinde ifadelerde bulundu.

2019 yılının, ‘yaya öncelikli trafik yılı’ olarak ilan edildiğini belirten Osmancık Kaymakamı Hakan  Alkan, ''İçişleri Bakanlığımız tarafından, ‘Öncelik Yayanın’, ‘Kırmızı Düdük’, ‘Bu Yolda Hep Birlikteyiz’ ve son olarak bayram münasebetiyle ‘Karnemi Dolduruyorum, Trafiğe Güvenle Çıkıyorum’ uygulamalarını birebir sürücülerimizle paylaşma fırsatı buluyoruz. Bu uygulamalar hem bayram öncesini, hem bayram sonrasını kapsayacak şekilde yoğun bir şekilde devam edecek.

9 günlük bayram tatili içerisinde bu uygulamaların amacı insanlarımızın bayrama giderken acıya, üzüntüye, faciaya gitmemeleri, herkesin sağ salim şekilde vatanına, yuvasına, işyerine, memleketine kavuşmasını sağlamak ve bu anlamda bayramların bayram tadında kutlanmasını sağlamak başka da bir şey değil. Şimdiden bütün sürücülerimize bütün seyahat halindeki kardeşlerimize hayırlı yolculuklar diliyorum, hepsinin bayramını kutluyorum. Ve sahada görevi başında olan bütün güvenlik görevlilerimize, trafik birimlerimize çalışmalarında kolaylıklar ve başarılar diliyorum” şeklinde konuştu.